Wauw, een nieuwe ‘vreemde eend’ bij PP personeelsdiensten!

30-11-2017

Leuk, we hebben er een nieuwe ‘vreemde eend’ bij in ons PP-team! Althans, zo omschrijft de enthousiaste Claudia de Loor zichzelf als haar wordt gevraagd waarom ze een maand geleden haar hectische horecabaan verruilde voor een ‘saaie’ kantoorbaan bij PP personeelsdiensten. “Nou, het is hier alles behalve saai! Ondanks dat ik grotendeels achter mijn bureau zit, heb ik een lekkere hectische baan. Ik ben veel in gesprek met onze uitzendkrachten, ben de hele dag aan het plannen en ik ga heerlijk naar buiten voor verschillende afspraken met één groot doel: de goede mensen op de goede plek zetten!”

Dertien in een dozijn
“Ik las op de website dat Peter Paul een vreemde eend is in de arbeidsmarktvijver. Dat sprak me zo aan, want zo zie ik mezelf ook wel een beetje. Ik durf dingen anders aan te pakken, buiten de kaders in te passen. Weet je, als ik voor een klant een dienst niet kan invullen, dan stap ik in de auto en ga ik zelf wel in de spoelkeuken staan. Ik wil geen nummer 13 in een dozijn zijn!”

Claudia’s enthousiasme, ondernemerschap en doorzettingsvermogen passen feilloos in de nieuwe rol binnen PP personeelsdiensten waar we op zoek waren naar een horecaliefhebber waarvoor plannen én klanten werven een tweede natuur is. Horeca zit Claudia in het bloed. Haar ouders runnen een eigen eethuis met bruin café waar ze al jong bijsprong. Na haar studie aan de Hogere Hotelschool heeft ze lang in Spanje gewoond en daar in het toerisme gewerkt. Na jaren van hard werken en reizen, lonkte Nederland toch weer en heeft ze haar horecapassie ingezet voor externe werkgevers. Ze heeft onder andere een lunchroom opgezet, horecateams geworven, actief geweest bij Arnhem Proeft en volle bak meegewerkt als teamleider én aanpakker in de zaak van haar ouders.

Horeca intercedent
Hoe kom je dan hemelsnaam bij PP personeelsdiensten terecht? Claudia: “Ik wilde eigenlijk wel eens een keer van de horeca werkvloer af. Ik heb meerdere vacatures gezien en verschillende uitzendbureau’s gesproken, maar dat was het iedere keer net niet. Bij toeval viel mijn oog op een vacature voor horeca intercedent. Ik vond de functie werkelijk zo op mijn lijf geschreven, dat ik direct reageerde. Vervolgens had ik eerst een heel fijn gesprek met Iris, gevolgd door een geanimeerd gesprek met Peter Paul en kwam ik er al snel achter dat dit bedrijf heel professioneel, wat kleiner en daardoor persoonlijker is. Het werd me ook gelijk duidelijk dat er heel veel kansen liggen in deze markt waardoor we al in het sollicitatiegesprek ingegaan zijn op mijn toekomstige werkzaamheden en hoe ik zaken zou op- en aanpakken. Door dat gesprek kreeg ik echt een goed beeld van hoe mijn werk eruit zou gaan zien hier. Het laatste wat namelijk ik wil, is dat ik al over een half jaar het pand verveeld verlaat.”

Variatie genoeg hier!
“Ik zit hier nu één maand en het bevalt me prima. De dagen vliegen voorbij door het hectische werk. Daarnaast is er ook ruimte om heerlijk te kletsen en tijdens de lunch een frisse neus te halen. De combinatie van het plannen van goede horecamensen en het op bezoek gaan naar klanten, houd ik echt wel 40 uur per week vol. Het mooie is ook dat we als team elke dag anders starten. Soms loopt mijn telefoon de eerste uren van de dag vol met ziekmeldingen, nou dat weet je dat je gelijk aan de bak kunt als je binnenkomt. Daarnaast kijk ik uit naar het salesstuk dat ik ga oppakken zodat we nog meer groei kunnen realiseren op horecagebied. We willen zoveel mogelijk mensen die we nu al aan het werk hebben, aan het werk houden. Het zou tof zijn als we groei kunnen realiseren met z’n allen. Zowel in de catering als in horeca evenementen. Variatie genoeg hier, het lijkt bijna wel de horecavloer!”

Naar het overzicht

« Terug
×