“Inhouse bij klanten: praktisch én rendabel!”

30-01-2017

“Inhouse constructies. Dat vind ik één van de meest uitdagende werkzaamheden in mijn functie en het geeft me veel voldoening”, vertelt Nancy van de Coolwijk – senior consultant bij PP personeelsdiensten – enthousiast. Het werken bij een uitzendbureau gaat zoveel verder dan de meeste bedrijven denken. “Natuurlijk kun je me inzetten als consultant, maar voor het opzetten van een inhouse oplossing kun je ook bij me terecht.”

“In 2011 wonnen we de tender van Royal Smit Transformatoren voor een inhouse constructie. Ik werkte al een paar jaar voor Smit vanuit PP personeelsdiensten, maar zat ineens vijf dagen per week een halve dag in een eigen kantoor bij Smit op locatie. Zo werkte ik dagelijks samen met de HR-afdeling en leidinggevende. Ik was verantwoordelijk voor het aannemen van al het nieuwe personeel tot MBO+ niveau en voor het terugdringen van het ziekteverzuim. Dat heeft zoveel toegevoegde waarde, dat had ik vooraf niet verwacht.”

“Samen de diepte in, daar zit de toegevoegde waarde”
Nancy vervolgt: “Het voordeel van inhouse werken, is dat je je kunt focussen: je kunt samen met de organisatie de diepte in op HR-vlak. Ik kreeg bijvoorbeeld veel meer één-op-één contact met de voormannen waardoor het me steeds duidelijker werd welke nieuwe medewerkers ze zochten. Het resultaat was dat Smit me niet meer zag als een extern uitzendbureau, maar als een partner waarmee ze samen bouwden aan hun toekomst én een mooie samenwerking.”

Na acht jaar met plezier voor Royal Smit te hebben gewerkt, heeft Nancy haar werkzaamheden vorig jaar overgedragen aan haar collega Karen Coenraads. Waarom? “Ik heb de inhouse constructie neergezet en wil mijn kennis en ervaring graag inzetten bij een nieuwe organisatie. Daar focus ik me nu op. Daarnaast volg ik op dit moment naast mijn werk de opleiding Strategisch HR. Door deze opleiding kan ik van meerwaarde zijn in het meedenken over personeelsvraagstukken op het gebied van competentiemanagement, talentmanagement en duurzame inzetbaarheid. We merken bij PP personeelsdiensten dat er lichte schaarste ontstaat bij goed opgeleid technisch personeel. Vooruitlopend op deze ontwikkeling kijken we voortdurend hoe we hier pro-actief mee om kunnen gaan. Bijvoorbeeld door meer te focussen op vaardigheden en talenten van mensen. Opleiding en werkervaring volgen dan vanzelf. Ik weet zeker dat deze manier van werven op den duur rendeert.”

“Mijn handen jeuken”
Nancy vervolgt: “Het lijkt me geweldig om weer inhouse voor een klant te werken. Mijn handen jeuken om er weer mee aan de slag te gaan. Bijvoorbeeld bij klanten waar veel vacatures open staan en die werken met verschillende bureaus om die functies in te vullen. Als je daar inhouse zou zitten, zouden de zoekprocessen veel sneller en efficiënter verlopen, wat uiteindelijk kosten bespaart. Daarnaast zou ik pro-actief meedenken over marktontwikkelingen in de branche van onze klanten. Zoals vergrijzing en duurzame inzetbaarheid van mensen. En wat te denken van een pakkende omschrijving van een ‘saaie’ vacature? Er valt nog zoveel te ontwikkelen in verschillende branches. Maar ook voor onszelf hoor. We merken dat onze klanten én prospects steeds vaker inzien dat PP personeelsdiensten meer is dan alleen een uitzendbureau dat vacatures invult. We hebben zoveel toegevoegde waarde op HR-vlak. Ik zie ons eigenlijk veel meer als een business partner voor onze klanten.”

Naar het overzicht

« Terug
×